اسماعیلی فر، محمدصادق؛ تقوایی یزدی، مریم؛ نیاز آذری، کیومرث. (1394). »تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر احساس تعلق به مدرسه دانشآموزان دوره ابتدایی». کنفرانس ملی مطالعات هنر و پژوهشهای علوم انسانی. مؤسسه مدیریت دانش شباک، (15), 127–117.
جوشقان نژاد، فاطمه؛ باقری، محسن. (1397). »تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر». پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 15(31 (پیاپی 58) ), 95-107
شکر باغانی، اشرف السادات( ۱۳۹۸).»علم و هنر یادگیری»، ضمیمه ماهنامه آموزشی، تحلیل و اطلاعرسانی ، تهران، ویژهنامه پایه دهم، (25): 227–217.
کیامنش، علیرضا؛ پور اصغر، نصیبه. (1388).» بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپنداره ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی». پژوهشهای نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز), 4(13), 161-190.
معین، مرتضی. (1397). »کار آیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی و جستارهای زبانی». پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. (45), 297–317.
محمدی، اکرم. (1397)» . تدریس به روش معکوس یا وارونه». چهارمین همایش علمی پژوهشی استانی از نگاه معلم.
Awidi, Isaiah T., & Paynter, Mark. (2019). “The impact of a flipped classroom approach on student learning experience”. Computers & Education, 128, 269-283.
Abu-Shanab, Emad Ahmed. (2020). “Students' Perceptions of Flipped Classrooms, Gender, and Country Difference”. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 15(4), 36-56.
Ajam, Ali Akbar. (2015). “The Role of Academic Self-Efficacy and Interpersonal Relations Skills of Students in the evaluation based on Blending Learning”. Research in Medical Education 7 (1), 3-12
Birgili, Benji, Seggie, Fatma Nerva & Oğuz, Ebru. (2021). “The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: A descriptive content analysis”. J. Comput. Educ. 8, 365–394.
Bishop, Jacob Lowell, Verleger, Mattehew. A., & others. (2013). “The flipped classroom: A survey of the research”. ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA, 30(9), 1–18.
Farah, Mirrelle. (2014). “The impact of using flipped classroom instruction on the writing performance of twelfth grade female Emirati students in the applied technology high school (ATHS)”. The British University in Dubai (BUiD).
Fulton, Kathleen. (2012). “Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning”. Learning & Leading with Technology, 39(8), 12–17.
Gaughan, Judy E. (2014). “The flipped classroom in world history”. The History Teacher, 47(2), 221–244.
Higgins, Steve. J. (2003). “Does ICT improve learning and teaching in schools? ” BERA, British Educational Research Association.
Kuhlmann, Katrina. (2021). “Flipped Classroom Effects on Upper Elementary and Middle School Student Motivation Inside and Outside the Classroom”.
Ölmefors, Oscar, & Scheffel, Jan. (2021). “High school student perspectives on flipped classroom learning”. Pedagogy, Culture & Society, 1-18.
Wlodkowski, Raimond J., & Ginsberg, Margery B. (1995). “Diversity & Motivation: Culturally Responsive Teaching. Jossey-Bass Higher and Adult Education Series”. Jossey-Bass Education Series, Jossey-Bass Social and Behavioral Science Series. ERIC.
Yen, Tasi-Fa. (2020). “The performance of online teaching for flipped classroom based on COVID-19 aspect”. Asian Journal of Education and Social Studies, 57-64.