بررسی ضرورت تحول در آموزش و پرورش با توجه به شیوع کرونا

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه آموزشی علوم انسانی وعلوم اجتماعی ، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی ، تهران ، ایران

2 دانشجوی کارشناسی، گروه آموزش شیمی، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان/تهران/ایران

چکیده

چکیده: هدف اصلی این پژوهش بررسی ضرورت تحول در آموزش و پرورش با توجه به شیوع کرونا است. در مقاله حاضر سعی بر آن شده است تا با روش توصیفی- تحلیلی و استناد به منابع معتبر داخلی و خارجی ضمن اشاره به اهمیت ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور، بر فرصت ایجاد شده توسط ویروس کرونا جهت تسریع در این فرآیند تاکید شود، چرا که امروزه به روز رسانی و تغییر نگرش اساسی در تمامی بخش های سیستم آموزشی ضرورتی جدی است. نتایج به دست آمده نشان می دهد با توجه به تجربه بسیار ارزشمندی که کادر آموزشی کشور در دوران همه گیری ویروس کرونا به دست آورد، فناوری های نوین آموزشی می توانند کلید اصلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش باشند این فناوری ها که تاکنون جایگاه ویژه ای در آموزش نداشتند امروزه تبدیل به رکن اصلی برگزاری کلاس درس شده اند این موضوع باعث شده است تا سیستم آموزشی تطابق بهتری با نیاز فراگیران پیدا کند و از این امکانات آموزشی جهت مقابله با چالش های احتمالی آینده بهره بگیرد. همچنین به نظر می رسد می توانیم با استفاده از راهکارهایی که توسط کشور های پیشرو در این زمینه برای تداوم آموزش در دوران همه گیری ویروس کرونا به کار گرفته شده گام مهمی در راستای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور برداریم.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating the need for change in education due to the coronavirus epidemic

نویسندگان [English]

  • Afrooz Farrokhi 1
  • Mohammad Lohrasbi 2
1 Humanities and social studies department; shahid beheshti education center; Farhagian University: Tehran; Iran,
2 Undergraduate Student in Chemistry Education, Shahid Beheshti education center, Farhangian University, Tehran, Iran
چکیده [English]

Abstract

The main purpose of this study is to investigate the need for change in education due to the corona virus epidemic. In the present article, a descriptive-analytical method and citing credible domestic and foreign sources have been tried to point out the importance of transforming the country's education system and emphasize the opportunity created by the Corona virus to accelerate this process, because updating and changing the basic attitude in all parts of the education system is a serious necessity. The results show that due to the very valuable experience gained by the country's educational staff during the corona virus epidemic, new educational technologies can be the main key to change in education. These technologies have a special place so far. This special place is easily visible in all parts of our lives. In education, they have become an important need for the classroom today. This issue has made the educational system better adapt to the needs of learners and use these educational facilities to meet possible future challenges. It also seems that we can take an important step towards creating a change in the country's education system by using the strategies used by leading countries in this field to continue education during the coronavirus epidemic.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords "
  • Transformation"
  • education, corona"
  • , "
  • education system"
  • ,"
  • technology"