تاملی بر مطالعه کارورزی در تربیت معلم کشور کانادا در جهت توسعه دانشگاه ها

نوع مقاله : علمی ترویجی

نویسنده

دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی چگونگی آموزش کارورزی در تربیت معلم دانشگاه های کشور کانادا در سال 2021 - 2020 می‌باشد. پژوهش بر حسب هدف از نوع تحقیقاتی است، جامعه آماری پژوهش طیف دانشجو معلمان در دانشگاه تربیت معلم می‌باشد. ابزار پژوهش؛ تحقیقات پژوهشی و شیوه های آموزشی و تربیتی به کاررفته در کشورهای توسعه یافته در جهت آموزش بهینه کارورزی در کشور است. پیشرفت علم و تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته باعث گردیده که آنها مبادرت به برنامه ریزی واقع بینانه، دقیق و در عین حال قابل انعطاف نمایند. این پژوهش در صدد است وضعیت کارورزی را با توجه به تحولات به وجود آمده در دنیا در کشور کانادا در زمینه های برنامه ریزی تربیت دانشجو معلمان، انتخاب داوطلبان مناسب، نحوه صدور گواهینامه برنامه عملی کارورزی، وضعیت خود ارزیابی، روند کلی برنامه کارورزی، اهداف و مقاصد، روش، مدیریت و ارزیابی، چگونگی ارتباط و تعامل با مدارس و معلمان، محیط یادگیری، ابتکارات ، وضعیت حقوقی دانشجو معلمان، معیار های مشاهده کلاس، وظایف حرفه ای، نگاه کیفی و ... مورد تبیین و بررسی قرار دهد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Reflections on the study of internships in teacher training in Canada for the development of universities

نویسنده [English]

  • hamid khosravi
University shahid beheshti
چکیده [English]

The purpose of this study is to investigate how internship training in teacher training at the University of Winnipeg in 2021-2020. The purpose of the research is research. The statistical population of the study is the range of student-teachers in Tarbiat Moallem University. Research tools; Research and educational methods used in developed countries for optimal internship training in the country. Advances in science and technology in developed countries have led them to plan realistically, accurately and flexibly at the same time. This study seeks to select the appropriate candidates for the internship situation in the world in Canada at the University of Winnipeg in the field of university planning. How to certify an internship program, self-assessment status, general internship program process, goals and objectives, method, management and evaluation, how to communicate, And explain the interaction with schools and teachers, learning environment, initiatives, legal status of student-teachers, criteria for observing the class, professional duties, quality view, etc.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Internship
  • University of Winnipeg
  • Teacher Training
  • Student Studen