از آنجا که تا کنون در تعلیم خوشنویسی از نظام نقطهگذاری استفاده شده است، این روش را میتوان روشی ابداعی دانست. در این روش، دانشآموز بجای آنکه مجبور باشد درستی یا نادرستی نوشتن حروف را با محک نقطه بسنجد، میتواند با استفاده از مساحتی که یک حرف در جدول اشغال میکند به اندازه و هندسه درست خط نزدیک شود. البته برخی نیز روش پررنگ کردن را پیشنهاد دادهاند که به نظر میرسد این روش نیز کارامد نباشد. چراکه صرفاً با حرکت دست و قلم دانش آموز روی سطور کمرنگ، بر اثر تکرار و تمرین، نوعی عادت شکل میگیرد و دانشآموز به لحاظ شناختی، از کم و کیف شکلگیری حروف آگاه نمیشود. استفاده از روش ترسیم جدول در خط تحریری ابداع نگارنده این مقاله است و تاکنون جایی سوابقی از این نوع تعلیم دیده نشده است.با این روش میتوان تاثیر مثبت و معناداری در بهبود خط تحریری دانش اموزان را مشاهده کرد.
Ahmadi khaveh, E., & ABUHAMZEH, A. (2019). بررسی اثرگذاری شیوه ترسیم جدول
در بهبود خط تحریری دانشآموزان کلاس پنجم. Pouyesh in Humanities Education, 5(15), 1-14.
MLA
Ehsan Ahmadi khaveh; AHMADAhmad ABUHAMZEH. "بررسی اثرگذاری شیوه ترسیم جدول
در بهبود خط تحریری دانشآموزان کلاس پنجم", Pouyesh in Humanities Education, 5, 15, 2019, 1-14.
HARVARD
Ahmadi khaveh, E., ABUHAMZEH, A. (2019). 'بررسی اثرگذاری شیوه ترسیم جدول
در بهبود خط تحریری دانشآموزان کلاس پنجم', Pouyesh in Humanities Education, 5(15), pp. 1-14.
VANCOUVER
Ahmadi khaveh, E., ABUHAMZEH, A. بررسی اثرگذاری شیوه ترسیم جدول
در بهبود خط تحریری دانشآموزان کلاس پنجم. Pouyesh in Humanities Education, 2019; 5(15): 1-14.