TY - JOUR ID - 2355 TI - آموزش مجازی در دوره همه گیری کرونا از نگاه معلمان ابتدایی JO - پویش در آموزش علوم انسانی JA - HUMAN LA - fa SN - AU - امیریان, فاطمه AU - حمیدی زاده, کتایون AD - دانشگاه فرهنگیان/ گروه علوم تربیتی AD - دانشگاه فرهنگیان/ علوم تربیتی Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 8 IS - 28 SP - 115 EP - 130 KW - : معلمان KW - مقطع ابتدایی KW - آموزش مجازی KW - کوید 19 DO - N2 - هدف این پژوهش بررسی دیدگاه‌های معلمان ابتدایی درباره‌ی آموزش‌های مجازی در دوره همه‌گیری بیماری کروناست. به همین منظور از روش تحقیق کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شده است. از میان معلمان مقطع ابتدایی در استان‌های البرز، مرکزی، تهران، ایلام، آذربایجان غربی با روش نمونه‌گیری هدفمند 67 معلم انتخاب شدند.اطلاعات با انجام مصاحبه نیمه سازمان‌یافته جمع‌آوری شد و با روش مایلز و هوبرمن و با استفاده از برنامه NVivo مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در 4 محور اصلی شامل: استراتژی‌های آموزشی، چالش‌ها، حمایت‌ها، انگیزه معلمان، علاقه دانش‌آموزان قرارگرفته است. نتایج نشان می‌دهد راهبردهای تدریس، رسانه‌های آموزشی، زمان آموزش و ارزشیابی‌ها نیازمند تغییر هستند. معلمان با چالش‌هایی ناشی از موانع فنی، مشارکت دانش‌آموزان، شرایط دانش‌آموزان، تجربه آموزش آنلاین مواجه هستند. برای موفقیت در آموزش مجازی نیازمند حمایت مدیران و مسئولان آموزشی و والدین می‌باشند و می‌بایست انگیزه و علاقه خود و دانش‌آموزانشان را در طی فرایند آموزش مجازی بالا نگهدارند. UR - https://humanities.cfu.ac.ir/article_2355.html L1 - https://humanities.cfu.ac.ir/article_2355_7ea6bbac85dff60bd79067ef41a69b5d.pdf ER -