دانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم انسانی2717-22601120160220The Role of Media in SoftWar With Regard to the Islamic Republic of Iranنقش رسانه در جنگ نرم با نگاهی به جمهوری اسلامی ایران111183FAعلیصادقیعضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان0000-0001-7732-5709زهراهادیانکارشناس ارزیابیJournal Article20151215The Role of Media in SoftWar With Regard to the Islamic Republic of Iran<br /><br />Abstract <br />The end of the Cold War and national security priorities , introduction of new actors and the importance of non-governmental organizations in the world , Caused that countries use tools for providing national interests and new ways that is the most important of them is enjoying the war and psychological warfare .<br />Imperialistic countries have concluded as the old colonial style , isn’t responsive to the needs and demands of today and must be in the form of neo-colonialism enter some countries ,The conflict also achieved the desired success; Therefore, they try to focus on the intellectual , ideological , cultural and indeed with the warfare and psychological operation to achieve their goals .<br />War with the aim of capturing the thought of nations , plays an important role in intellectual and cultural circles.which includes any kind of psychological war and propaganda media , community groups , and non- military targets , competition leads to inaction or failure . Since the war for all audiences and all age levels and social strata planned Of all the techniques , modern teaching arts and of all the features and capabilities are used. Islamic Republic of Iran with regard to sensitive strategic and geopolitical position has to take advantages of Optimum capacity while strengthening the intellectual , cultural and political areas .<br />Keywords: Soft War, psychological warfare operations , Cyber Space, Media, Islamic Republic Of Iranچکیده<br />پایان جنگ سرد و اولویت های امنیتی کشورها، مطرح شدن بازیگران جدید و اهمیت نهادهای غیردولتی در جهان، موجب شده کشورها در جهت تامین منافع ملی خود ابزار و راههای جدیدی را بکار گیرند که مهمترین آنها را می توان بهره گیری از جنگ نرم و عملیات روانی دانست.<br /> کشورهای استکباری به این نتیجه رسیدهاند همانگونه که استعمار به شیوههای قدیم، جوابگوی نیازها و اقتضائات امروزه نیست و باید در قالب استعمار نو وارد برخی از کشورها شد، از طریق جنگ سخت نیز چندان نمیتوان موفقیتهای مورد نظر را کسب کرد؛ بنابراین سعی میکنند با تمرکز بر مسائل فکری، ایدئولوژیک و فرهنگی و در واقع با جنگ نرم و عملیات روانی به اهداف خود برسند. <br />جنگ نرم با هدف تسخیر فکر و اندیشه ملتها، نقش مهمی در سست نمودن حلقههای فکری و فرهنگی جوامع ایفا میکند. جنگ نرم که شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانهای است، جامعه یا گروه هدف را نشانه میگیرد و بدون درگیری نظامی، رقیب را به انفعال یا شکست وا میدارد. از آنجاییکه در جنگ نرم برای همة مخاطبان و همة سطوح سنی و لایههای اجتماعی برنامه ریزی شده؛ از همة شگردها، هنرهای تبلیغی مدرن و از همة امکانات و توانمندیها استفاده می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت حساس استراتژیک و ژئوپلیتیک خود ناگزیر است ضمن تقویت عرصههای فکری، فرهنگی و سیاسی، به بهره گیری بهینه از ظرفیت رسانه ای خود همت گمارد.دانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم انسانی2717-22601120160220The history of education with an emphasis on Confucianism in ancient China Take on Contemporary Chinaبررسی تاریخچه تعلیم و تربیت با تاکید بر آیین کنفوسیوس در چین باستان با نگاهی بر چین معاصر1217185FAوحیدبادکوبه هزاوهدانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیانعزت ا...کیشانیمدرس دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید باهنر مرکزی)امیداطاعتیدانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید باهنر مرکزی)علیمعصومیدانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک(مرکزی)ملیحهبادکوبه هزاوهسطح 2 حوزه ی علمیه ی خواهران اراک- دانشجوی کاردانی دانشگاه اراکJournal Article20151118This article aims to get acquainted with the history of education in other parts of the world and its citizens are changes to the present day.<br />Philosophy of Education in China and India is among the few that are focused philosophy to the technical issues of philosophy on man have his Vhsty. But the difference with India is that Chinese philosophy Chinese philosophy is not religion, but the color is mixed with religion. Chinese civilization has been based on a family system. Confucius taught the sanctity of family, the building was considered equivalent. In keeping with the idea of Confucius to dominate the family, to the birth, marriage, and death, a special ceremony held that in certain seasons and special focus was doing. Marriage as the union of two families and a couple that were not involved in China due to its attractive and why do Chinese people fully into the ethics and effects of things understand the objective to foreign.<br />Methods We collected and researched content for libraries and document analysis method has been tried, but teachers also benefited from the oral explanations.هدف این مقاله آشنایی با تاریخچهٔ تعلیم و تربیت در دیگر نقاط جهان و به تبعهٔ آن تغییرات آن تا زمان معاصر می باشد. فلسفهٔ تعلیم و تربیت در چین و هند جزو معدود فلسفههایی هستند که بیشترین تمرکز خود را به دور از مسائل فنی فلسفه بر روی انسان و هستی او گذاشته اند؛ اما تفاوت فلسفهٔ چین با هند در این است که فلسفهٔ چین رنگ مذهب ندارد ولی ممزوج با دیانت است. فکر جامعهٔ چینی کاملاً به طرف اخلاق و جلوهٔ خارجی وعینی اشیاء متوجه میشود. روش پژوهش به صورت کتابخانهای و روش تحلیل اسنادی بوده است که از توضیحات شفاهی اساتید مرتبط با موضوع نیز بهره برده ایم. تعلیم و تربیت در کشور چین از تاریخ دیرینه ای برخوردار می باشد و این بخشی از میراث و ایدئولوژی افرادی چون کنفوسیوس است که از فرهنگ و ذهنیت فرهنگی ملت چین جدایی ناپذیر می باشد، با این حال وضعیت جوانان کنونی کاملا با ذهنیت ملی و سنتی گذشته تفاوت داشته و نمی توان حضور جوانان در این دورههای آموزشی را با آن دوران سازگار و بر اساس آن طرز تفکر دانست.دانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم انسانی2717-22601120160220The role of high human morality and the role of control and monitoring, the improvement of university research moralityنقش اخلاق عالی انسانی و نقش کنترل و نظارت، در بهبود اخلاق پژوهشی تحقیقات دانشگاهی1825186FAعبدالرحیمکشاورزدانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز0000-0002-6436-516Xمحیاقادریدانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان امام جعفر صادق (ع) بجنوردطیبهصادقیدانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان امام جعفر صادق (ع) بجنوردبراتعلیمنفردی رازاستادیار و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیانJournal Article20151217The amazing growth of the past few decades, scientists and researchers are faced with different situations and different situations. Develop scientific temper tantrums and use of science and scientific innovation, the scientific community and academic challenges. Important element in the effectiveness of research ethics and in fact one of the ways to improve the quality and credibility of scientific research. The role of high human morality and ethics monitor to improve the quality of research in academic research mean? High moral and humane solution to improve control and monitoring of academic research mean? In response to questions, it seems that the problem stems from two main factors of high moral temper tantrums human management and control and supervision by the relevant institutions. Since the monitoring and control of ethics, especially in academic research, a resourceful way to observe the fundamental principle and it can help us to improve better academic research. This paper presents the methods of collecting information library, to define and classify these factors, and finally strategies for its promotion is proposed.رشد و توسعه شگفت انگیز علوم در چند دهه اخیر ، دانشمندان و پژوهشگران را با شرایط متفاوت و تنگناهای مختلف روبهرو کرده است. گسترش بداخلاقی علمی و پژوهشی و استفاده ابزاری از علوم و نوآوری های علمی ، جامعه علمی و دانشگاهی را به چالش کشیده است. رعایت اصول اخلاقی رکنی مهم در اثربخشی پژوهش ها و در واقع یکی از راه های ارتقای کیفیت و اعتبار پژوهش های علمی است. نقش اخلاق عالی انسانی و کنترل و نظارت بر بهبود کیفیت اخلاق پژوهشی در تحقیقات دانشگاهی چیست؟ راهکار های بهبود اخلاق عالی انسانی و کنترل و نظارت در تحقیقات دانشگاهی چیست؟ در پاسخ به سوالات مطرح شده ؛ بنظر می رسد مشکل بداخلاقی پژوهشی ریشه در دو عامل اصلی اخلاق عالی انسانی و کنترل و نظارت از سوی نهاد های زیربط می باشد . از آنجا که نظارت و کنترل بخصوص در رعایت اخلاق پژوهشی تحقیقات دانشگاهی ، بسیار راه گشاست رعایت این دو اصل و بنیادی کردن آن می تواند ما را در بهبود هرچه بهتر تحقیقات دانشگاهی یاری کند . این مقاله که به شیوه کتابخانه ای گردآوری اطلاعات شده ، به تبیین و طبقه بندی این عوامل پرداخته و در پایان راهکار هایی جهت ارتقای آن ها پیشنهاد شده است .دانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم انسانی2717-22601120160220Look at the style of Sa'di's Golestan and one of its lexical featuresنگاهی به سبک گلستان سعدی و یکی از ویژگی های واژگانی آن2634187FAسلمانگودرزیدانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید مفتحJournal Article20160206Sa'dis Golestan style could be considered as Iraqi style.This book contains technical prose and it is also rhythmic as well as relying on Sa'dis personal writing style. This features makes Golestan quite distinctive from other literary works. Iraqi style is different from Khorasani style both linguistically and lexically.How ever, in Golestan, we can see ancient Pahlavi words, which are typical in Khorasani style. It can be concluded that Golestan style isn't completely based on Iraqi style . hence, a survey in Golestan is important both in terms of the chronological style, and the existence of Pahlavi words. In the present article, the author, besides introducing Golestan as an eloquent prose, has attempted to survey some ancient Pahlavi words in Golestan in the form of a library research. The aim is to show that Golestan has a position between Iraqi and Khorasani style both linguistically and lexically.سبک گلستان سعدی را میتوان در مجموع عراقی دانست. این اثر با نثری فنی و مسجع و همچنین با تکیه بر سبک شخصی سعدی نوشته شده و همین ویژگی باعث تمایز جدی گلستان از سایر کتب ادبیِ نظیر آن گردیده است. سبک عراقی از نظر زبانی و کاربرد واژه ها با سبک خراسانی متفاوت است ،اما در مواردی از گلستان، واژه های کهن پهلوی که از مختصات سبک خراسانی است دیده می شود و این نکته بیان میدارد که سبک گلستان به طور کامل زیرمجموعهی سبک عراقی نیست، از این رو بررسی این اثر از نظر سبک نوشتاری و همچنین وجود واژگان پهلوی حائز اهمیت است .در این مقاله علاوه بر معرفی گلستان به عنوان نثری فاخر، تلاش شده است تا به روش کتابخانهای نمونههایی از واژههای پهلوی موجود در گلستان مورد بررسی قرار گیرد تا نشان دهیم که در واقع گلستان جایگاهی بین دو سبک عراقی و خراسانی دارددانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم انسانی2717-22601120160220بررسی رویکرد فقه الحدیثی علامه طباطبایی نسبت به روایات الدرالمنثور در قالب بحث های روایی تفسیر المیزانبررسی رویکرد فقه الحدیثی علامه طباطبایی نسبت به روایات الدرالمنثور در قالب بحث های روایی تفسیر المیزان3544188FAامان الهناصری کریم وندمدرس - دانشگاه فرهنگیانجوادجمشیدیمدرس دانشگاه فرهنگیانJournal Article20160207باسمه تعالی <br />سلام علیکم <br />به استحضار می رساند <br />چکیده انگلبسی مقاله رویکرد فقه الحدیثی علامه طباطبایی نسبت به روایات الدرالمنثور در قالب بحث های روایی تفسیر المیزان<br />که قبلا ارسال شده و داوری شده بود و مورد تایید قرار گرفته بود ارسال می گردد. : Abstract: <br />and they protect themselves against potential risks. <br />By examining the verses of the Quran hypocrites, hypocrites fact obtained a variety of features can be found in four dimensions: individual-psychological, political, cultural, social and discussed and explored each of these dimensions also includes features such as: <br />The most important individual-psychological characteristics of the hypocrites are: mental illness, fear and anxiety, obstinacy, and hvaprsty. Political features hypocrites are: Friendship with foreigners, anti province, sedition and so on. The most important cultural features hypocrites are: lying and hypocrisy, pretense, false promises and in social reform and faith chanting slogans, blame, resentment, etc. The most striking features are hypocrites. <br /><br />Keywords: characteristics of hypocrites, hypocrisy, duplicity, hypocrisy in the Quran.بسم الله الرحمن الرحیم<br /><br />رویکرد فقه الحدیثی علامه طباطبایی نسبت به روایات الدرالمنثور در قالب بحث های روایی تفسیر المیزان<br /> جواد جمشیدی حسن آبادی <br />امان اله ناصری کریموند <br />چکیده <br />بهره گیری و استفاده از روایات معصومین(ع) به عنوان ثقل اصغر یکی از مهم ترین و اساسی ترین منابع تفسیری برای هر مفسر می باشد، اما مفسرین در شیوه ی گزینش روایات ملاک و معیارهای متفاوتی دارند. علامه طباطبایی در تفسیرش با توجه به ملاک و معیارهای اصیل فقه الحدیثی به صورت تخصصی به بررسی و نقد شیوه ی بهره گیری مفسرین از روایات تفسیری پرداخته است و در این میان یکی از این تفاسیر؛ تفسیر الدرالمنثور سیوطی می باشد که مولف المیزان با توجه به معیارها و مولفه های فقه الحدیثی از جوانب مختلفی از جمله: تأیید روایات الدرالمنثور به دلایلی، استناد به روایات الدرالمنثور در مواردی، رد و نقد روایات الدرالمنثور با معیارهای فقه الحدیثی متعددی و گاهی نیز ذکر روایات الدرالمنثور بدون قضاوت و اظهار نظر به بررسی و تحلیل روایات این تفسیر پرداخته است. در این نوشتار انواع رویکرد فقه الحدیثی علامه طباطبایی نسبت به روایات الدرالمنثور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.