%0 Journal Article %T الگوی نظام مند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری %J پویش در آموزش علوم انسانی %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2717-2260 %A هدایتی, فریفته %A ناجی, مهدی %D 2019 %\ 10/23/2019 %V 5 %N 16 %P 12-21 %! الگوی نظام مند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری %K "تحول بنیادین" %K "آموزش و پرورش" %K "رهبر انقلاب" %R %X این پژوهش با در نظر گرفتن اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور، در صدد ارائه الگوی نظام مند جامعی برای تحول در آموزش و پرورش بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری است. در این پژوهش با استفاده از روش داده بنیاد سعی شده است الگوی نظام مند تحول آموزش و پرورش در کشور استخراج شود. با مطالعه بیانات مقام معظم رهبری و استخراج بیش از 400 مفهوم و کدگذاری این مفاهیم در نهایت 25 کد محوری استخراج شد که هرکدام ذیل مقوله های الگوی نظام مند(شرایط علی، شرایط زمینه ای، راهبردها، شرایط مداخله گر و پیامدها) جایگیری و تبیین شد. مشخص شد که برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید با برنامه و نقشه عملیاتی مستحکم، متقن و جدید که اجماع نخبگان بر آن است در دو بعد شکلی و محتوایی آموزش و پرورش با به کارگیری کارگزاران اصلی، تحول انجام گیرد و شایسته است نگاه مصرفی به نگاه سرمایه گذاری و عدالت محوری بر اساس اسناد بالادستی و چشم انداز 1404 تغییر یابد. از دستاوردهای مهم چنین تحولی تربیت نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی ایران و شاهد و مبشر ملت های دیگر است. %U https://humanities.cfu.ac.ir/article_1033_20da919294074aedf00604437701c4ae.pdf