@article { author = {mobasheri, mohammad tahgi}, title = {The rule of returning divine gifts to predicament}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {1-11}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Social traditions are divine actions used for the human societies design. Some of Qur'an’s verses have explained these traditions including turning the blessing into misfortune tradition.The beneficent God has granted many blessings to mankind. As long as a person moves on the path to excellence, he will receive divine gifts, and when he turns away from this area, divine blessings will be transformed into misfortune. In the other side there is the possibility of returning to the divine way for human beings.This paper which has been done by documentary- analytical method, is intended to explain the view of Allameh Tabataba’i and some Islamic commentators in order to provide a better understanding of this tradition.The result of this research shows the existence system is an interconnected set of objects and human actions are directly related to this system’s events.Key word: tradition, conversion of blessing, misfortune, Allameh Tabataba’i.}, keywords = {rule,transforming's gift,disaster,Taba-Taba-yee}, title_fa = {سنت تبدیل نعمت به نقمت از منظر المیزان}, abstract_fa = {سنتهای اجتماعی، افعال الاهی هستند که ذات ربوبی برای تدبیر جوامع بشری آن‌ها را به کار می‌گیرد. برخی از آیات قرآن به تبیین این سنت‌ها پرداخته است. از جمله این سنت‌ها، سنت تبدیل نعمت به نقمت است.خدای رحمان، انسان را از مواهب مختلف و گوناگون برخوردار کرده است. تا زمانی که انسان در مسیر تعالی قدم برمی‌دارد، از عطایای الاهی برخوردار می‌گردد و هرگاه از دائره عبودیت خارج شود، نعمت‌های الاهی نیز دگرگون و به نقمت تبدیل می‌گردد. در جریان سنت تغییر نعمت به نقمت، امکان بیداری و بازگشت به مسیر الاهی برای افراد بشر وجود دارد.این نوشتار که به روش تحلیلی، اسنادی انجام شده است در پی تبیین نگاه علامه طباطبایی (ره)، و برخی از مفسران اسلامی است تا فهم بهتری از این سنت ارائه گردد.نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد نظام هستی، مجموعه‌ای به هم پیوسته است و اعمال انسان‌ها با حوادث نظام هستی ارتباط مستقیم دارد.}, keywords_fa = {سنت,تبدیل نعمت,نقمت,علامه طباطبایی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1028.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1028_5b6bb6a650f203b4d8cca2a7b377d9d8.pdf} } @article { author = {hedayati, farifteh and naji, mahdi}, title = {A Systematic Pattern of Fundamental Transformation in Education   From the point of view of the Supreme Leader}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {12-21}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Given the importance of education in educating the country's next generation, this study seeks to provide a comprehensive systematic model for the evolution of education based on the vision of the Supreme Leader. In this research, using systematic data base method, it has been attempted to extract a systematic model of education transformation in the country. Studying the Supreme Leader's statements and extracting more than 400 concepts and coding these concepts eventually yielded 25 axial codes, each incorporating and explaining the following systematic pattern categories (causal conditions, contextual conditions, strategies, intervening conditions, and consequences). Was. It turned out to be a fundamental change in education with a solid, solid and new plan of action that the elite consensus is going to make in the two dimensions of content education by employing key stakeholders. Change to the perspective of investment and central justice based on upstream documents and outlook 1404. One of the major achievements of such a development is the training of the Islamic Republic of Iran and the witnesses and publishers of other nations.}, keywords = {"Fundamental transformation",&quot;Education&quot;," revolution leader "}, title_fa = {الگوی نظام مند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری}, abstract_fa = {این پژوهش با در نظر گرفتن اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور، در صدد ارائه الگوی نظام مند جامعی برای تحول در آموزش و پرورش بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری است. در این پژوهش با استفاده از روش داده بنیاد سعی شده است الگوی نظام مند تحول آموزش و پرورش در کشور استخراج شود. با مطالعه بیانات مقام معظم رهبری و استخراج بیش از 400 مفهوم و کدگذاری این مفاهیم در نهایت 25 کد محوری استخراج شد که هرکدام ذیل مقوله های الگوی نظام مند(شرایط علی، شرایط زمینه ای، راهبردها، شرایط مداخله گر و پیامدها) جایگیری و تبیین شد. مشخص شد که برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید با برنامه و نقشه عملیاتی مستحکم، متقن و جدید که اجماع نخبگان بر آن است در دو بعد شکلی و محتوایی آموزش و پرورش با به کارگیری کارگزاران اصلی، تحول انجام گیرد و شایسته است نگاه مصرفی به نگاه سرمایه گذاری و عدالت محوری بر اساس اسناد بالادستی و چشم انداز 1404 تغییر یابد. از دستاوردهای مهم چنین تحولی تربیت نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی ایران و شاهد و مبشر ملت های دیگر است.}, keywords_fa = {"تحول بنیادین","آموزش و پرورش","رهبر انقلاب"}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1033.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1033_20da919294074aedf00604437701c4ae.pdf} } @article { author = {نوریان فر, صیدکرم}, title = {Effect of Poetry Therapy on Performance of Working Memory of Girl High School Students in Sarabeleh}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {22-26}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {the purpose of this study was to investigate the effect of poetry therapy on working memory performance of secondary school girl students . the research method was experimental . the statistical population of the second grade female high school girl 's junior high school students in 2009 - 2015 academic year , were randomly assigned to two experimental and control groups . for the experimental group , group counseling program was designed and performed for three sessions a week for one week . the control group attended daily group sessions without any special intervention . the main tool for data collection was memory capacity test . multivariate analysis of covariance was used to analyze the data . the results showed that the poetry therapy could increase the comprehension ability of students ( p < 0.001 ) . this means that the technique of poetry therapy is effective on working memory . according to this study , it can be said that reinforcement is effective in reinforcing active memory . therefore , it is suggested to use this simple skill to improve and improve working memory .}, keywords = {key words : dictionaries,working memory,phoneme}, title_fa = {تاثیر شعردرمانی بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر سرابله}, abstract_fa = {هدف این مطالعه بررسی تاثیر شعر درمانی بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم است . روش پژوهش از نوع آزمایشی بود. جامعه آماری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر سرابله در سال تحصیلی 94-93 تشکیل می دادند، گروه نمونه 32 نفر بودند که به طورتصادفی دردو گروه آزمایشی 16 نفر و کنترل 16 نفر جـای گرفتنـد . بـرای گـروه آزمایش، برنامه شعردرمانی گروهی طراحی و طی 8 جلسه 60 دقیقه ای به مدت 8 هفته اجرا گردید. گروه کنترل بـدون مداخلـه خاصـی، در جلسات گروهی روزانه مدرسه شرکت کردند. ابزار اصلی گردآوری اطلاعـات آزمون ظرفیت حافظه فعال بود . برای تجزیه تحلیل داده ها تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته ها: . نتایج آن نشان داد که شعر درمانی پردازش و اندوزش دانش آموزان را افزایش می دهد (001/0=P). بدین معنا که تکنیک شعر درمانی بر حافظه فعال موثر می باشد. نتیجه گیری: با توجه به این مطالعه می توان گفت که شعردرمانی ا بر وضعیت ظرفیت حافظه فعال مؤثر است. لذا پیشنهاد می گردد، از این مهارت آسان وهزینه در اولیا با کمک م منازل در جهت ارتقاء و بهبود حافظه فعال استفاده گردد .}, keywords_fa = {شعردرمانی,حافظه فعال,.دختران}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1031.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1031_f4edee183ffc8cc77a4fa2eca18f07af.pdf} } @article { author = {Echresh, sheyda}, title = {Applications of computer games}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {27-40}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Compared to other media, computer games have features that have the effect of influencing media at the tip of the pyramid. In fact, computer games are one of the most effective media for influencing and shaping public opinion and bringing the minds of their audiences, especially children and adolescents, into the mainstream audience with the goals of domination systems. In this article, we first try to look at the position of computer games and the impact on the minds of our audiences. We then explain the cultural, political, security and spyware applications of computer games by analyzing and analyzing some examples of these games. The results of the analysis show that our country has become the main focus of these games due to its two powerful elements, Islamic culture and political situation. Therefore, we need to create a new culture in the field of computer games in the country to prevent awareness and management of the right kind of damage and intrusion in different areas.}, keywords = {Computer Games,Teens,Cultural Application,Political-Security Application,Spy Application}, title_fa = {کاربردهای بازی های رایانه ای}, abstract_fa = {بازی‏ های رایانه ای از حیث مقایسه با رسانه ‏های دیگر، ویژگی‏ هایی دارند که این ویژگی‏ ها باعث شده تا در بین رسانه‏ ها در نوک هرم تأثیرگذاری باشند. در واقع بازی‏ های رایانه‏ ای یکی از کارآمدترین رسانه‏ ها جهت اثرگذاری و شکل‏ دهی افکار عمومی و همراه کردن ذهن مخاطبین خود، به خصوص کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی، با اهداف نظام‏ های سلطه است. در این مقاله ابتدا سعی می‏ کنیم، به جایگاه بازی‏ های رایانه‏ ای و تاثیری که بر ذهن مخاطبین خود می‏ گذارد، بپردازیم. سپس کاربردهای فرهنگی، سیاسی- امنیتی و جاسوسی بازی‏های رایانه‏ای را با تحلیل و بررسی مصادیقی از این بازی‏ها تبیین می‏نماییم. نتایج به‏دست آمده از تحلیل‏های صورت گرفته، نشان می‏ دهد که کشورمان به دلیل داشتن دو عنصر قدرتمند یعنی فرهنگ اسلامی و موقعیت سیاسی، محور اصلی این بازی‏ ها قرار گرفته است. بنابراین نیازمند به ایجاد یک فرهنگ جدید در حوزه مصرف بازی‏های رایانه‏ ای در کشور هستیم تا با آگاهی‏ بخشی و مدیریت مصرفی درست از آسیب‏ ها و تهاجمات در حوزه‏ های مختلف جلوگیری نماییم.}, keywords_fa = {بازی‏های رایانه‏ای,نوجوانان,کاربرد فرهنگی,کاربرد سیاسی-امنیتی,کاربرد جاسوسی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1032.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1032_c07b101b508605906fee01350ec7b265.pdf} } @article { author = {Ebrahimi, Tayyebe and Namdar, Fatima}, title = {The Semantics of "Fojour" in the Quran}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {41-58}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {The modern interpretation of Qur’an which is focusing on semantics is an urgent need for Quranic research. This research examined the semantics of “Fojour” as one of the leading words of the Qur'an and tried to answer the following questions: What is the meaning range of “Fojour” in the Holy Qur'an? What are the paradigmatic and syntagmatic semantics of Fojur in the Holy Quran? Which words are in semantic contrast with “Fojur”? It was concluded that the term Fojur has been used in four areas of meaning of Fajr and Fojur and Enfejar and Tfjyr, in fact the meaning of splitting is considered in all four fields, and the word fojur regarding acts of those who work against religion, Regarding syntagmatic semantics, this term has a semantic connection with the concept of deviation and also includes the concepts of disbelief, corruption, arbitrary and persuasive, which are in sharp contrast meaning of the concepts of Piety, Ehsan, and obedience. Through this study, in order to understand the meaning of the Quranic notion in the fundamental and relative meaning, the formation of semantic vocabulary in the level of semantic relations and semantic interactions is necessary. The research method employed in this paper is library form and for the analysis of information the Holy Qur’an, its interpretations, narrative books, lexical texts, and authentic Islamic texts have been used.}, keywords = {“Fojour”,fundamental meaning,relative meaning}, title_fa = {معناشناسی فجور در قرآن}, abstract_fa = {تفسیر نوین قرآن با محوریت معناشناسی نیاز مبرم پژوهش‌های قرآنی است. این پژوهش، به بررسی معنی-شناسی یکی از واژه‌های برجسته قرآن؛ یعنی واژه فجور پرداخته و برآن است تا با کمک دانش معناشناسی و تحلیل آیات به این پرسش ها پاسخ گوید: حیطه های معنایی واژه ی فجور در قرآن کریم چیست؟ جانشین‌ها و همنشین‌های معنایی آن در قرآن کدامند ؟ کدام واژگان در قرآن با واژه فجور در تقابل معنایی قرار دارند؟ با بررسی‌های به عمل آمده این نتیجه حاصل شد که در قرآن کریم واژه ی فجور در چهار حیطه‌ی معنایی فجر و فجور و انفجار و تفجیر به کار رفته که در هر چهار حیطه معنای شکافتن لحاظ شده است و این واژه در خصوص اعمال کسانی به کار می‌رود که پرده ی دیانت را دریده‌اند. این واژه بر محور جانشینی، دارای رابطه‌ی معنایی با مفاهیم فسق، کفر، فساد، جبّار، شقیّ و عصیّ است و از طرفی در تقابل شدید با مفاهیم تقوا، برّ، احسان و طاعت است. از رهگذر این پژوهش به دست آمد که به منظور درک مفهوم مفردات قرآنی توجه به معنای اساسی و نسبی، تشکیل شبکه معنایی واژگان در سطح روابط معنایی و تقابل های معنایی امری ضروری است و شیوه تحقیق در این نوشتار به روش کتابخانه‌ای و در تجزیه و تحلیل اطلاعات با استناد به قرآن کریم و تفاسیر آن، کتب روایی، لغوی و متون اسلامی معتبر استفاده شده است.}, keywords_fa = {فجور,معنای اساسی,معنای نسبی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1029.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1029_cba51a6e91e4da70f0f88a8480e84606.pdf} } @article { author = {abedi parija, hossein}, title = {The role of religious orientation and mental well-being, family functioning among students}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {59-71}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Objectives: The aim of this study was to examine the relationship between religious orientation and psychological well-functioning family was among the students. materials and methods: The research method was correlation. The population of this research martyr Beheshti University, 320 students (175 males and 145 females) who were randomly selected form. Alport religious orientation questionnaire for the evaluation questionnaire, Psychological well-being and family functioning scale was used. Findings: Multivariate regression analysis showed that the problem significantly predict psychological well-being and added solve the problem, the family, communication, roles, behavior management, emotional involvement and emotional support to the equation able to predict increases significantly. The correlation between the components of religious orientation (extrinsic religious orientation, internal religious orientation) on the one hand and students on the other side of psychological variables 388 / 0R = calculated and shown that 15% of the variance, or differences psychological well-being of individual variances or individual differences in the characteristics of religious orientation. Conclusion: So we can say that all family members, especially parents with their performance in the context of their important effect on the mental health of their children and Higher mental health, religious orientation, would be better.}, keywords = {religious orientation,Psychological well-being,family functioning,Students}, title_fa = {نقش جهت گیری دینی و مولفه های کارکرد خانواده در بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه}, abstract_fa = {اهداف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین جهت گیری مذهبی و بهزیستی روان شناختی با مولفه های کارکرد خانواده در بین دانش آموزان بود. روش : روش این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را 320 نفر از دانش آموزان ( 175 نفر پسر و 145 نفر دختر) منطقه 6 شهر تهران تشکیل داد که به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت ارزیابی نیز از پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و مقیاس کارکرد خانواده استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری داده ها نشان داد که حل مشکل به طور معنی داری بهزیستی روان شناختی را پیش بینی می کند و اضافه شدن حل مشکل، عملکرد خانواده، ارتباط، نقش، کنترل رفتار، آمیزش عاطفی و همراهی عاطفی به معادله، قدرت پیش بینی را بطور معنی داری بالا می برد. همبستگی بین مولفه های جهت گیری مذهبی (جهت گیری مذهبی برونی، جهت گیری مذهبی درونی) از یک طرف و متغیر بهزیستی روان شناختی دانش آموزان از طرف دیگر برابر با 388/ 0R= محاسبه گردیده است و نشان می دهد که 15 درصد واریانس یا تفاوت های فردی در بهزیستی روان شناختی مربوط به واریانس یا تفاوت های فردی در ویژگی های جهت گیری مذهبی است. نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که افراد در خانواده و به ویژه والدین با عملکرد خود در چارچوب خانواده تاثیر مهمی در سلامت روان فرزندان خود می گذارند و سلامت روان بالاتر، جهت گیری مذهبی بهتری را در پی خواهد داشت.}, keywords_fa = {جهت گیری مذهبی,بهزیستی روانشناختی,کارکرد خانواده,دانش آموزان}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1030.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1030_b54ae8272860446f7e317b41101c464a.pdf} } @article { author = {balaghi, ali}, title = {تخفیف درزبان فارسی}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {72-81}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {زبان، پدیده‌ای نظام‌مند، پویا و قابل‌تغییر و تحوّل است. یکی از مهم‌ترین دگرگونی‌ ها و تحوّلات زبانی مسئلۀ تخفیف یا کاهش واج ها بر اساس مقاصد خاص از طرف کاربران زبانی است. برخی از این عوامل و مقاصد عبارت اند از: کم کوشی و فرآیند اقتصاد زبانی، تحوّلات زبان محاوره یا گفتار از زبان معیار یا نوشتار، لهجه‌ ها، گویش‌ ها و گونه‌ های تلفّظ زبانی، هم‌نشینی حروف متنافر و بعید المخرج و غیره. زبان فارسی نیز از این قاعدۀ زبانی مستثنیٰ نیست و تخفیف در واژگان فارسی یکی از عوامل مهمّ زبانی است که در این مقاله نگارنده می‌کوشد تا بر اساس متن شاهنامۀ فردوسی این مسئله را مورد واکاوی و مداقّه قرار دهد و در دو محور تخفیف در « صامت‌ ها» و تخفیف در «مصوّت‌ها »ی واژگان این متن به بررسی عوامل مؤثّر زبانی بر ایجاد این پدیدۀ زبانی بپردازد.زبان فارسی، تخفیف(=مخفّف)، صامت، مصوّت، شاهنامۀ فردوسی}, keywords = {زبان فارسی,تخفیف(=مخفّف),صامت,مصوّت,شاهنامۀ فردوسی}, title_fa = {تخفیف درواج های زبان فارسی براساس واژگانی ازشاهنامه فردوسی}, abstract_fa = {زبان، پدیده‌ای نظام‌مند، پویا و قابل‌تغییر و تحوّل است. یکی از مهم‌ترین دگرگونی‌ ها و تحوّلات زبانی مسئلۀ تخفیف یا کاهش واج ها بر اساس مقاصد خاص از طرف کاربران زبانی است. برخی از این عوامل و مقاصد عبارت اند از: کم کوشی و فرآیند اقتصاد زبانی، تحوّلات زبان محاوره یا گفتار از زبان معیار یا نوشتار، لهجه‌ ها، گویش‌ ها و گونه‌ های تلفّظ زبانی، هم‌نشینی حروف متنافر و بعید المخرج و غیره. زبان فارسی نیز از این قاعدۀ زبانی مستثنیٰ نیست و تخفیف در واژگان فارسی یکی از عوامل مهمّ زبانی است که در این مقاله نگارنده می‌کوشد تا بر اساس متن شاهنامۀ فردوسی این مسئله را مورد واکاوی و مداقّه قرار دهد و در دو محور تخفیف در « صامت‌ ها» و تخفیف در «مصوّت‌ها »ی واژگان این متن به بررسی عوامل مؤثّر زبانی بر ایجاد این پدیدۀ زبانی بپردازد.زبان فارسی، تخفیف(=مخفّف)، صامت، مصوّت، شاهنامۀ فردوسی}, keywords_fa = {زبان فارسی,تخفیف(=مخفّف),صامت,مصوّت,شاهنامۀ فردوسی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1034.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1034_1e219ca3deeb1262d0984c019ea18bf0.pdf} } @article { author = {mirzade, mahmood and Abu Hamza, Ahmad}, title = {The Relationship between Job Satisfaction and Job Performance of First and Second High School Principals in Meybod}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {5}, number = {16}, pages = {82-98}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to evaluate the relationship between job satisfaction and performance of first and second high school principals in Meybod city in 1396. Method: This study was descriptive and quantitative in terms of purpose and data collection. 60 managers were selected by census sampling method. To evaluate job satisfaction, 64-item and 9-component questionnaires were used, and a researcher-made questionnaire containing 60 items and 11 components was used to measure performance. The results show that the mean score of job satisfaction of school principals is 75.81. And the average yield is 87.44. And below the job satisfaction components had the least satisfaction with the salary component. And under the components of performance, the least performance from the planning component. Based on the results, job satisfaction can affect managers' performance.The results showed that job satisfaction affects the job performance of school principals and if it is the job satisfaction of school principals it will increase their performance, so successful organizations are concerned with job satisfaction of their employees.}, keywords = {job satisfaction,Performance,School Administrators,Meybod.school}, title_fa = {بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عملکرد شغلی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان میبد}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضرارزیـابی رابطـه رضـایت شـغلی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان میبد در سال 1396 بوده است روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده های از نوع توصیفی و کمی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران مدارس متوسط اول و دوم شهرستان میبد می باشند 60مدیر به روش نمونه گیری سرشماری انتخاب شده اند برای بررسی رضایت شغلی،از پرسشنامه های 64گویه ای و9 مولفه و برای سنجش عملکرد از پرسش نامه محقق ساخته که شامل 60 گویه و 11مولفه دارد استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که میانگین نمره رضایت شغلی مدیران مدارس 75.81است. و میانگین عملکرد 87.44 است. و در زیر مولفه های رضایت شغلی کمترین رضایت را از مولفه حقوق داشتند. و در زیر مولفه های عملکرد، کمترین عملکرد را از مولفه برنامه ریزی داشتند براساس نتایج، رضایت شغلی می توانند عملکرد مدیران را تحت تأثیر قرار دهد. نتایج تحقیق نشان داد که رضایت شغلی بر عملکرد شغلی مدیران مدارس تاثیر دارد و اگر به رضایت شغلی مدیران مدارس توجه شود باعث افزایش عملکرد آنها خواهد شد پس سازمان های موفق هستند که به رضایت شغلی کارکنان خود توجه شایانی دارند}, keywords_fa = {رضایت شغلی,عملکرد,مدیران مدارس,عملکرد شغلی,شهرستان میبد}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1087.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_1087_a29eca0b16031c7d7b47881ccaf08815.pdf} }