@article { author = {}, title = {چکیده انگلیسی}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {0-0}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {جلد فارسی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_468.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_468_da90559e76d424b16ed15d974e726e60.pdf} } @article { author = {}, title = {جلد فارسی وفهرست}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {-}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {جلد فارسی وفهرست}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_489.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_489_989e5c328b683b2b3c04554f293e9781.pdf} } @article { author = {jalilian, sajad}, title = {Resistance literature from the view point of Ghassan Kanfani and Jibran Khalil Jibran.}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {1-11}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Resistance is one of the basic concepts in the context of each nation. Since long time ago, many people have resisted against oppression, injustice and cruelty. So it can be said that the history of resistance literature goes back to the distant past. Although the term "resistance literature is for contemporary centuries. By looking at history of the word literature you can easily find numerous samples of this literature among the ancients' works. Expressing pains and sufferings of innocent people who are autocratic systems victims is one of the basic concerns of writers and poets of this literature. This article explores the biography of two of the great resistance writers “Ghassan Khanfani” and “Gibran Khalil Gibran” and also studies their efforts and motivations, to realize their freedom that was lost. By recognizing similarities between the biography of these two writers and the symbols that they used in their works, readers will find out resistance has a sweet test, either it succeeds or not. Since people understand that they have made their best effort to advance their desires.}, keywords = {Resistance literature,Ghassan Kanfani,Jibran Khalil Jibran,Resistance and Success}, title_fa = {نقش طبقه متوسط جدید در روند شکل گیری انقلاب اسلامی بین سال های57-1320}, abstract_fa = {انقلاب اسلامی ایران را می­توان یکی از مهم ترین پدیده­های قرن بیستم دانست. در روابط سیاسی- اجتماعی جوامع مدرن، نقش­پذیری طبقه متوسط جدید در مشارکت­های سیاسی، فرهنگی جامعه نکته­ای قابل کتمان می­باشد. این طبقه، کانون فعالیت­های سیاسی و فرهنگی در درون جامعه شهری جدید است و این در حالی است که طبقه متوسط جدید به لحاظ جایگاه اجتماعی و اقتصادی بینابینی خود گرفتار حفظ موقعیت و تراکم و انباشت نا­محدود ثروت نیست و به خاطر موقعیت­های شغلی خود بار اصلی انقلاب­ها، تحولات و اصلاحات آن را بر دوش دارد. تلاش رژیم پهلوی برای حفظ نظام سیاسی پدرشاهی نوین خود که عملاً با مشارکت طبقات اجتماعی منافات داشت و ورود اکثر کشورهای جهان در عرصه توسعه و نوسازی که موجب برانگیختن احساس جمعی طبقه متوسط جدید در ایران گردید رژیم را با معضلات خاصی مواجه ساخت و عملا حکومت را واداشت تا در برخورد با طبقات اجتماعی سیاست دوگانه­ای اتخاذ نماید و به مهار و کنترل طبقات اجتماعی اقدام نماید.در همین راستا روند نوسازی که در دوران پهلوی دوم تشدید گردید، بی­توجهی به طبقه متوسط جدید در روند عملکرد حزب رستاخیز در بیگانه سازی هرچه بیشتر این طبقه از حکومت و ساختار پدرشاهی نوین قدرت که با ظهور و قدرت­یابی طبقه متوسط جدید مخالف است، بهره­گیری از آموزه­های اسلامی- انقلابی، ناتوانی رژیم در سرکوب اعتراضات و پذیرش نقش رهبری امام خمینی(ره) در این طبقه رامی­توان از اصلی­ترین عوامل تقابل طبقه متوسط با رژیم پهلوی و تاثیر گذاری ایشان در روند شکل­گیری انقلاب اسلامی دانست.}, keywords_fa = {انقلاب اسلامی,پهلوی,طبقه متوسط جدید,امام خمینی(ره)}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_462.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_462_b9a3a530a9b802aed534e030a3bb84bb.pdf} } @article { author = {roshanzadeh, mehrdad}, title = {The Strategies of Developing Sustainable Benefaction Culture}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {12-21}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Waqf is the largest charity which promotes economic, social and cultural development in the country and can solve many of the problems of society. Looking at history, we find that this institution has existed in different nations before Islam, and it has been signed, emphasized and ordered by Islam .In the way that the behavior of the Prophet Muhammad (PBUH) and the Imams (PBUH) was the prevalence and expansion of the waqf in the Islamic society and its value was emphasized and their believers tried to follow them to devote part of their wealth to charity. Now the question is "what are the ways of promoting waqf culture in modern society? And how can this culture be popularized among people? The research method in this article is descriptive analytical method, which is extracted and explained and described using library resources and materials from scientific texts. The results of the research indicate that there are some factors that prevent the development of the waqf: unawareness of the people of the waqf, the lack of management of waqf and lack of appropriate strategies of public participation in charity. The present research has finally offered suggestions for encouraging and how to participate in this, as well as reforming the laws of executive actions, with the presumption that the use of these proposals could lead to the development of a lasting good culture. Therefore, if the tradition of devotion prevails, it will play a major role in the development of society}, keywords = {Waqf,Benefactor,Dedicated,Development of Sustainable Benefaction Culture}, title_fa = {مطالعه مورد پژوهانه ، تأثیر قرآن در ادبیات پارسی « اشعار ریاضی یزدی »}, abstract_fa = {قرآن کریم یکی از سرچشمه های فکری پُر بار شاعران و نویسندگان بزرگ پارسی زبان است . شاعران خوش ذوق فارسی به مدد مُوهبت سرشار و ذوق هنری خود ، چنان از قرآن بهره برده اند که به حق، شعر عارفانۀ فارسی را باید شعری توحیدی نامید. استاد ریاضی یزدی نیز - که از این منبع عظیم غا فل نبوده - اشعار خود را به طرق مختلف و   شیو ه های متنوع با آیه های قرآن کریم آراسته است.  لذا ، این اثر پذیری از قرآن، از ویژگی های بارز شعری این شاعر به شمار می رود. پس زمینه های شعر استاد ،  بیانگر انواع اثر پذیری وی از قرآن می باشد.  می توان در شعر این شاعر ، انواع اثرپذیری را یا فت؛ مانند: اثرپذیری واژگانی، گزارهای، تلمیحی؛ و این اثرپذیری بیشتر در حوزة معنا و واژگان و تلمیحی صورت گرفته است و در همان سویۀ معنایی قرآن میباشد وکمتر در معنای آن، تصرف می کند.  }, keywords_fa = {قرآن,استاد ریاضی یزدی,تأثیر اثر پذیری,شعر}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_463.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_463_6b487e0dd613f5ad0111c0032d467fff.pdf} } @article { author = {mehdizadeh, mohammadsadegh}, title = {A study of professional ethics of teacher in Islamic educational system from the Viewpoint of Professor Morteza Motahhari}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {22-38}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Each system and different schools have specific educational goals in mind and set all their activities to achieve those goals. Islam is no exception to this rule. This research was conducted with the aim of investigating the professional ethics of teachers in the school of Islam and according to the views of Professor Morteza Motahhari on Islamic education. To this purpose, by using the library method, data related to the subject is gathered and, while reviewing the data, the concept of ethics and especially professional ethics has been examined. In the following, some of the components of teacher ethics are discussed in professor Motahhari's view. In order to achieve man's true perfection, it is necessary that the great talents of man created in his creation be developed. In this regard, it is necessary to pay attention to the teachings of Islamic education and the observance of professional ethics standards by the teacher. Finally, it is concluded that teachers must pay attention to the education of students in their various dimensions in order to adhere to ethical principles in their profession and to consider education as something beyond simple presentation of the materials to the students, knowing the methods the new teaching and applied theory in teaching and enhancing interaction skills with students will be realized in the framework of the principles and teachings of the Islamic religion.}, keywords = {ethics,Professional ethics,Professor Motahari,Education,Islamic Education}, title_fa = {بررسی اخلاق حرفه‌ای معلمی در نظام تربیت اسلامی از منظر استاد شهید مرتضی مطهری}, abstract_fa = {هر یک از نظام‌ها و مکاتب مختلف، اهداف تربیتی خاصی را مدنظر دارند و همه فعالیت‌های خود را در راستای تحقق آن اهداف تنظیم می‌کنند. مکتب اسلام نیز از این قاعده مستثنا نیست. این پژوهش باهدف بررسی اخلاق حرفه‌ای معلمی در مکتب اسلام و با توجه به آراء شهید مرتضی مطهری در امر تربیت اسلامی انجام‌شده است. بدین منظور با استفاده از روش کتابخانه‌ای، داده‌های مرتبط با موضوع گردآوری‌شده و ضمن بررسی داده‌ها، مفهوم اخلاق و خصوصاً اخلاق حرفه‌ای موردبررسی قرارگرفته است. در ادامه به برخی از مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای معلمی از دیدگاه شهید مطهری پرداخته‌شده است. به‌منظور رسیدن انسان به کمال حقیقی خویش، لازم است تا استعدادهای عالی انسان که در خلقت او قرار داده‌شده است، رشد کنند و فعلیت یابند که در این راستا توجه به آموزه‌های تربیت اسلامی و رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای توسط معلم ضروری است. در انتها این‌طور نتیجه‌گیری شده است که معلمان باید در جهت پایبندی به اصول اخلاقی در حرفه‌ی خود، به تعلیم و تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف وجودی آن‌ها پرداخته و آموزش را چیزی فراتر از ارائه ساده مطالب به دانش آموزان قلمداد کنند که با آگاهی از روش‌های نوین تدریس و نظریات کاربردی در امر آموزش و تقویت مهارت‌های تعامل با دانش‌آموزان، در چهارچوب مبانی و آموزه‌های دین مبین اسلام، این مهم تحقق خواهد یافت.}, keywords_fa = {اخلاق,اخلاق حرفه‌ای,شهید مطهری,تربیت,تربیت اسلامی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_464.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_464_dcd78f770860891429864c8efd99baae.pdf} } @article { author = {farmani ardehani, reza}, title = {The Role and Performance of Villages and Rural Tourism in Tourism Development of Iran. Case Study}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {39-47}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {The rural tourism industry is one of the major structural and functional indicators of development programs in many countries of the world and is an important component of economic activity and infrastructure to achieve sustainable development. Rural tourism is tourism in the rural environment, with regard to the traditional culture and texture of the village, the arts and rural industries and traditional customs that can be played an effective role in the development of rural areas by effective planning, identifying it’s advantages and limitations . The rural areas of Iran can provide a comfortable, attractive and attractive environment for tourists with beautiful natural landscapes, onshore, mountainous and forest landscapes, and huge climatic differences, as well as a combination of local traditions and diversity deriving from cultural diversity. The results of the research show that the village of Ardaha has the potential for development of rural tourism activities on the basis of natural resources, suitable climate and rich water resources. Therefore, this village can have a special place in the tourist area of Iran with such attractions and potential and its development will lead to economic and social transformation in target tourism village of Ardaha and at the global level, At international and global levels, it can lead to the development, expansion and dissemination of the culture, civilization and tourism industry of Iran }, keywords = {Rural tourism industry,Iran,Ardaha village}, title_fa = {نقش و عملکرد روستاها و گردشگری روستایی در توسعه گردشگری ایران مطالعۀ موردی: روستای هدف گردشگری اردها}, abstract_fa = {گردشگری روستایی، یکی از شاخص­های عمدۀ ساختاری و کارکردی برنامه­های توسعه، در بسیاری از کشورهای جهان می­باشد و از بخش­های مهم در فعالیت­های اقتصادی و ایجاد زیرساخت­ها برای نیل به توسعه ی پایدار پایدار است. گردشگری روستایی، گردشگری در محیط روستایی است که­ بر فرهنگ و بافت سنتی روستا، هنر و صنایع روستایی و آداب و رسوم سنتی تأکید دارد و می­تواند با برنامه­ریزی اصولی و مناسب، شناسایی مزیت­ها و محدودیت­های آن­در توسعۀ مناطق روستایی، نقش مؤثری ایفا کند. مناطق روستایی کشور ایران مناظر طبیعی زیبا، روستاهای­ساحلی، کوهستانی و جنگلی و تفاوت­های اقلیمی بسیار زیاد و همچنین ترکیبی از آداب و سنن محلی نشات گرفته از تنوع فرهنگی هستند که می­تواند محیطی راحت، فرح­بخش و جذاب را برای گردشگران فراهم آورد. نتایج تحقیق نشان می­دهد­که روستای اردها به­پشتوانه برخورداری از مواهب طبیعی، اقلیم مناسب و منابع غنی آب، پتانسیل­های مناسبی برای توسعۀ فعالیت­های گردشگری روستایی را دارا می­باشد. بنابراین این­روستا با داشتن چنین جاذبه­ها و پتانسیل­هایی می­تواند جایگاه ویژه­ای درحوزۀ گردشگری کشور ایران داشته باشد و توسعۀ آن باعث تحول اقتصادی و اجتماعی در روستای هدف­گردشگری اردها و در سطح کلان می­تواند منجربه پیشرفت، گسترش و اشاعۀ فرهنگ، تمدن و صنعت گردشگری کشور ایران در سطوح بین­المللی و جهانی شود.  }, keywords_fa = {گردشگری روستایی,ایران,روستای اردها}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_465.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_465_d59f3a74f699ca9f45120ce5eb49ea04.pdf} } @article { author = {ebrahimi, tayebh}, title = {The role of the new middle class in the process of the formation of the Islamic Revolution between 1320 – 57}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {48-61}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {The Islamic Revolution can be considered one of the most important phenomena of the twentieth century. In modern societies, the role of the new middle class in political, cultural participation is undisputed.This class is the focus of cultural and political activities in the modern urban community while the new middle class is not involved in keeping position and unlimited accumulation of wealth and because of its job positions, this class has the main burden of revolutions, transformations and reforms.The Pahlavi regime''s attempt to maintain the political system of his new patriarchy which was incompatible with the participation of social classes and The entrance of countries around the world in development and renovation fields which led to exciting the feelings of some of the new middle classes in Iran, caused the regime to face particular difficulties and forced it to actually accept a dual policy in its behavior to social classes and try to control and harness social classes. In this way, the renovation trend which was more severe in the second Pahlavi period, inability of regime in suppressing protests and accepting the leadership role of Imam Khomeini in this class can be considered as the main factors of middle class oppositeness with Pahlavi regime and his effectiveness in the forming trend of Islamic Revolution. }, keywords = {Islamic Revolution,Pahlavi,New middle class,Imam Khomeini (RA)}, title_fa = {راهکارهای توسعه فرهنگ خیر ماندگار}, abstract_fa = {  وقف بزرگترین صدقه جاریه است که باعث توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور می شود و می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف نماید، با نگاه به تاریخ در می یابیم که  این نهاد در ملل مختلف قبل ازاسلام وجود داشته و مورد امضاء و تاکید و سفارش اسلام قرار گرفته است. آن گونه که رفتار و شیوه پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) رواج و گسترش وقف در جامعه اسلامی بوده و در شأن و جایگاه آن بسیار سخن فرمودند و مؤمنین به پیروی از آنها  سعی می کردند بخشی از امکانات مالی خود را وقف امور خیریه کنند. حال این پرسش مطرح است که راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در جامعه کنونی چیست؟ و چگونه می توان این فرهنگ را در بین مردم رواج داد؟ شیوه تحقیق در این نوشتار به روش تحلیلی ـ توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه‌ای و مطالب از متون علمی، استخراج و به توضیح و تشریح آن پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که، عدم شناخت مردم از وقف، عدم مدیریت وقف و عدم راهکارهای مناسب مشارکت مردم در امور خیر، از جمله عواملی هستند که مانع توسعه وقف می گردد. پژوهش حاضر در نهایت پیشنهاداتی در راستای تشویق و چگونگی مشارکت در این امر خیر و نیز اصلاح قوانین واقدامات اجرایی، ارائه داده است؛ با این پیش فرض که بکارگیری این پیشنهادات می تواند منجر به توسعه فرهنگ خیر ماندگار گردد. فلذا اگر سنت نیک و پسنیدیده وقف رواج پیدا کند، سهم عمده ای در تحول جامعه ایفا خواهد کرد.}, keywords_fa = {وقف,واقف,موقوف,توسعه فرهنگ وقف}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_466.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_466_842051be9637915311f375793fb5ccf9.pdf} } @article { author = {irandost, fatemeh}, title = {Case Study, the Impact of Quran in Persian Literature "The Poems of Riazi Yazdi"}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {62-74}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {Holy Quran is one of the great intellectual sources of Persian poets and writers.Fascinating Persian poets have used Qur’an with their rich and artistic merit, which rightly called the Persian mystic poem a monotheistic poem. Riazi Yazdi, who was not ignorant of this important source, has adorned his poems in various ways with the verses of the Holy Quran. Therefore, this effect of the Qur'an is one of the poetic features of this poet.  Then, the fields of master poetry, represent the types of its effectiveness from the Qur'an.In the his poetry, there are various types of efficacy, such as: The lexical, propositional, and theatrical effects; and this has been more effective in the field of meaning and vocabulary, and it is at the same level as the semantic meaning of the Qur'an, and less in its meaning.}, keywords = {Quran,Riazi Yazdi,Effect of Effectiveness,Poetry}, title_fa = {ادبیات مقاومت از دریچه نگاه غسان کنفانی و جبران خلیل جبران}, abstract_fa = {مقاومت یکی از مفاهیم اساسی در قاموس هر ملت است. از روزگاران کهن ،مردمان بیشماری بوده اند که در مقابل ظلم و ستم وبیداد ایستادگی نموده اند. پس می توان گفت تاریخ ادبیات مقاومت ،ریشه در گذشته های دور دارد. گرچه اصطلاح ادبیات مقاومت مربوط به سده های معاصر است ولی با نگاهی دقیق به تاریخ ادبیات جهان به راحتی می توان نمونه های فراوانی از این ادبیات را بین آثار پیشینیان یافت. در این مقاله با بررسی زندگی دو نویسنده بزرگ مقاومت یعنی غسان کنفانی و جبران خلیل جبران ،تلاش ها و انگیزه های آن ها برای تحقق آزادی از دست رفته شان بررسی گردیده است. با شناخت وجوه تشابه زندگی این نویسنده و نمادهای به کار گرفته در آثار آن ها مخاطب پی می برد  که مقاومت طعم شیرین دارد خواه این مقاومت چهره پیروزی را ببیند یا نه ؛چرا که آدمی می داند تمام تلاش خود را برای پیشبرد  آرمان هایش به کار گرفته است.}, keywords_fa = {ادبیات مقاومت,غسان کنفانی,جبران خلیل جبران,شباهت ها,مقاومت و پیروزی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_467.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_467_2724ea29ea44673c60fbee4b4ab734d3.pdf} } @article { author = {}, title = {جلد انگلیسیچکیده وجلد انگلیسی}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {0-}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {چکیده وجلد انگلیسی}, keywords = {چکیده وجلد انگلیسی}, title_fa = {چکیده وجلد انگلیسی}, abstract_fa = {چکیده وجلد انگلیسی}, keywords_fa = {چکیده وجلد انگلیسی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_469.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_469_3d67277b3e5dd3906c374d1e1bf82d6e.pdf} } @article { author = {}, title = {چکیده وجلد انگلیسی}, journal = {Pouyesh in Humanities Education}, volume = {3}, number = {6}, pages = {0-0}, year = {2017}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2717-2260}, eissn = {2717-2260}, doi = {}, abstract = {چکیده وجلد انگلیسی}, keywords = {چکیده وجلد انگلیسی}, title_fa = {جلد انگلیسی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {چکیده وجلد انگلیسی}, url = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_485.html}, eprint = {https://humanities.cfu.ac.ir/article_485_a5b9bd0163440b5cec052cf14b94c855.pdf} }